متخصص گوش حلق و بینی و جراحی سر و گردن

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند

آگاهی‌های قبل از عمل جراحی رینوپلاستی , مطالب

آگاهی‌های قبل از عمل جراحی رینوپلاستی

تصمیم گیری برای انجام جراحی رینوپلاستی نیازمند دانستن نکات مهمی است. مطالعه این مطالب به شما کمک خواهد کرد بتوانید با انتخابی آگاهانه برای جراحی تصمیم بگیرید. ضمن اینکه روزهای...

1 دسامبر 8, 2023 دکتر سجادی

تصمیم گیری برای انجام جراحی رینوپلاستی نیازمند دانستن نکات مهمی است. مطالعه این مطالب به شما کمک خواهد کرد بتوانید با انتخابی آگاهانه برای جراحی تصمیم بگیرید. ضمن اینکه روزهای اولیه بعد از جراحی را با آرامش بیشتری سپری خواهید کرد ، می توانید مراقبت‌های ضروری بعد از عمل را در زمانی مناسب انجام داده و پاسخ سوالات رایج را پیدا کنید.

هدف از جراحی رینوپلاستی تغییر فرم بینی متناسب با صورت هر فرد است . هیچگاه نمی‌توان انتظار داشت بینی فردی با صورت درشت، گونه‌های برجسته، چشم‌های درشت، شبیه بینی فردی با پوست نازک و صورت ظریف و یا کشیده باشد.

در آنالیز چهره خود به نکات زیر توجه کنید:


۱ پوست بینی ضخیم است یا نازک؟

ضخامت پره‌های بینی اگر زیاد است به احتمال قوی پوست بینی شما خصوصاً در یک سوم تحتانی بینی زیاد خواهد بود.


۲ طول بینی شما کوتاه است؟

معیار کوتاه بودن طول بینی می‌تواند طول پیشانی و طول چانه باشد. اگر بینی کوتاه و پهن دارید به فاصله چشم‌ها توجه کنید. در افرادی که فاصله چشم‌ها زیاد است و بینی پهن دارند بعد از جراحی با وجود باریک شدن ریشه بینی باز هم بازتاب نمای چهره فرد این تصور را ایجاد می‌کند که بینی هنوز پهن‌تر از ایده آل مورد نظر فرد می‌باشد.

۳ به وضعیت چانه خود توجه کنید.

اگر چانه عقب رفته دارید لازم است توجه کنید که روی نتیجه جراحی شما اثر بسیار زیادی خواهد داشت. چانه عقب رفته نمای بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیننده تصور می‌کند بینی هنوز به اندازه کافی کوچک نشده است.

۴ به عدم تقارن روی چین‌های صورت و گونه‌ها حتماً توجه کنید.

چین خنده نامتقارن سبب ایجاد خنده نامتقارن می‌شود در حالی که وضعیت بینی نرمال است. در افرادی که چین خنده نامتقارن دارند اغلب هنگام صحبت کردن و لبخند زدن این عدم تقارن بیشتر جلوه می‌کند. و اطرافیان شما تصور می‌کنند که بینی به یک سمت انحراف دارد.


One thought on "آگاهی‌های قبل از عمل جراحی رینوپلاستی"

  1. Ali گفت:

    جامع و مفید
    با تشکر از خانم دکتر سجادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *